Maj 2015

MAJ

 

MIERZENIE ILOŚCI PŁYNU. ŚWIADOMOŚĆ STAŁEJ ILOŚCI PŁYNU.

  • wdrażanie dzieci do uważnej obserwacji i wyciągania wniosków dotyczących zauważonych zmian podczas eksperymentowania z wodą
  • obserwowanie zmian towarzyszących przelewaniu wody, mierzenie ilości wody miarką
  • kształtowanie rozumienia  przyczynowo- skutkowego, przewidywanie następstw ustalanie , które zmiany są , a które nie są odwracalne

 UKŁADANIE I ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ Z TREŚCIĄ.- ZAPISYWANIE CZYNNOŚCI MATEMATYCZNYCH W SPOSÓB DOSTĘPNY DLA DZIECI

 

  • układanie zadań do treści przedstawionej na obrazku
  • układanie zadań bez pomocy obrazka.
  • inscenizowanie sytuacji życiowych wymagających liczenia-  przekształcanie sytuacji życiowej w problem do rozwiązania,
  • nabywanie doświadczanie w zakresie układania i rozwiązywania zadań wg. pomysłu i rozwiązywanie ich metodą symulacji  oraz ćwiczenia w obliczaniu sumy i różnicy
  • kształtowanie umiejętności liczenia, rozszerzanie zakresu liczenia i ustalanie , ile jest policzonych obiektów-próby przeliczania do tyłu i do przodu np.pełnymi dziesiątkami