Luty - Marzec 2015

LUTY I MARZEC

POZNAJEMY SYMULACYJNE DODAWANIE I ODEJMOWANIE NA KONKRETACH- WPROWADZENIE ZAPISU GRAFICZNEGO TYCH OPERACJI- POZNAJEMY ZNAKI/=,+,-/

 

 

  • dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie -ustalanie wyniku dodawania i odejmowania na podstawie manipulowania   przedmiotami, rachowanie na zbiorach zastępczych
  • wprowadzenie znaku / +,-  ,= / jako zapisu graficznego symulacji
  • zabawy słowno- logiczne-ustalanie wyniku dodawania , odejmowania, przeliczanie obiektów w szerokim zakresie, liczenie znikających obiektów- stosowanie poznanych znaków i cyfr do zapisu wykonanych operacji
  • manipulowanie przedmiotami i ustalanie wyniku dodawania i odejmowania na palcach i innych zbiorach zastępczych, gry z kostką

      

UKŁADAMY SAMODZIELNIE ZADANIA Z WYKORZYSTANIEM WW ZNAKÓW I POZNANYCH CYFR

DOSKONALIMY TECHNIKĘ LICZENIA- wprowadzenie do przeliczania kalkulatora

 

 

  •  liczenie w szerokim zakresie ćwiczenie logicznego myślenia , spostrzegawczości i wyobraźni-odpowiadanie sobie na pytanie czy wystarczy pieniędzy na zakupy?r
  • rozwijanie logicznego myślenia , dostrzeganie zmienności poprzez dodanie lub odłożenie poszczególnych elementów- szacowanie z wykorzystaniem kalkulatora
  • rozwijanie własnej pomysłowości podczas układania  zadań z prostą treścią
  • doskonalenie techniki liczenia,
  • zapoznanie z narzędziem do sprawnego przeliczania – kalkulator/ opis działania kalkulatora, sposobu posługiwania się nim/
  • w dc doskonalenie orientacji w schemacie ciała , utrwalanie prawej i lewej strony ciała