Podsumowanie Innowacji


 Dnia 24 czerwca dzieci z grupy „Kotki”  zaprezentowały przed swoimi rodzicami umiejętności, jakie nabyły podczas  realizacji zadań z zakresu innowacji  „Matematyka dla małego smyka”.

Dzieci z ogromnym zaangażowaniem brały udział w zajęciach i wspaniale poradziły sobie ze wszystkimi zadaniami. Dwie grupy rywalizowały między sobą  w konkurencjach zaproponowanych przez nauczyciela. Układały działania matematyczne  stosując poznane cyfry i znaki, rozwiązywały zadania z treścią  prezentowane przez N. ,jak również układały zadania dla swoich kolegów:  ustalały które liczby są większe lub mniejsze od podanych. Rozszyfrowywały podany kod oznaczający konkretną czynność jaką mają wykonać w danej chwili.  

Rodzie byli obserwatorami prezentowanych wiadomości, które dzieci zdobyły podczas całorocznej pracy. 

 „MATEMATYKA DLA MAŁEGO SMYKA” działała  w oparciu o stworzoną przez lic. Edytę Bryła innowację pedagogiczną. Miała ona na celu wspomaganie rozwoju dziecka w następujących zakresach:
- kształtowanie orientacji przestrzennej, doskonalenie techniki liczenia,
- stosowanie cyfr i znaków matematycznych  (=, +,-,<),
 - rozpoznawanie kształtów geometrycznych,
- dokonywanie czynności pomiarowych, dostrzeganie powtarzalności układów i następstw czasu.
Wyżej wymienione treści były  rozwijane u dzieci  poprzez różnorodne zabawy ruchowe, zabawy i gry dydaktyczne, zabawy badawcze, ćwiczenia graficzne, rymowanki.
Innowacyjne bylo  łączenie treści matematycznych z życiem codziennym: mały księgowy, posługiwanie się pieniędzmi, planowanie i szacowanie wydatków, zabawy w sklep, zabawy z użyciem kalkulatora.
 
 
Za aktywność i udział w innowacji pedagogicznej „MATEMATYKA DLA MAŁEGO SMYKA”” pani dyrektor przedszkola Jolanta Jędras nagrodziła dzieci pięknymi dyplomami i  grami edukacyjnymi.
Dyrektor przedszkola podziękowała pani Edycie Bryła za pełne zaangażowanie się w realizację projektu.
 
Tagi

GALERIA