Muzyka to matematyka – czyli dalszy ciąg naszych zajęć z innowacji muzyczno-matematycznej. W miesiącach styczniu i lutym, dzieci z grupy Biedronek w trakcie tych zajęć trochę się roztańczyły. Dzięki zabawie, przedszkolaki nawet nie wiedzą, jak dużo można się nauczyć. W styczniu, cała grupa ćwiczyła dzielnie orientacje w schemacie własnego ciała, podczas tańca do piosenki pt. „Dla babci i dziadka”. Trudności w tym schemacie, mają konsekwencje w nauce matematyki, gdyż utrudniają gromadzenie doświadczeń logicznych. Na całe szczęście nasze Biedroneczki świetnie sobie radziły z tym zadaniem, dlatego dodawanie i odejmowanie nie będzie dla nich żadną trudnością.
Natomiast w lutym, również we wspólnym tańcu, tym razem w parach, do piosenki pt. „Sopelkowa melodia” przedszkolaki uczyły się i utrwalały nazwę tempa i charakteru muzyki jakim jest Andante, czyli „w tempie spokojnego kroku”.
Oby ta wiedza została jak najdłużej w głowach dzieci, a my dalej będziemy kontynuować przygodę z muzyką i matematyką.