Dziś w związku z obchodzonymi w naszej grupie urodzinkami, bawiliśmy się w urodzinowe kodowanie, które sprawiło wszystkim wiele radości. Realizowana w grupie starszaków innowacja pedagogiczna, wpływa na rozwój umiejętności matematycznych dzieci oraz daje im wiele satysfakcji z podejmowanych wyzwań. Tym razem starszaki odkodowywały rysunek przedstawiający tort, ponieważ nasz kolega w tym dniu obchodził urodziny, więc była to mała niespodzianka właśnie dla niego. Jednak tym razem na kartkach z mini matą do kodowania dzieci nie miały koordynatów czyli współrzędnych, które należało kolorować, ale słuchały opowiadania n-la zawierającego polecenia i pola do kolorowania. Na początku nikt nie wiedział jaki obrazek powstanie, ale jak tylko kredki poszły w ruch niektórzy już zaczęli się domyślać, że będzie to tort. Dzisiejsza aktywność pozwoliła sprawdzić umiejętności dzieci w zakresie rozumienia poleceń n-la, orientacji na macie czyli rozumienia określeń typu: góra, dół, co drugi, nad, pod, od lewej do prawej, itp. Wykonane prace były dowodem na to, iż umiejetności dzieci zdecydowanie się poprawiły i co najważniejsze sprawiają im wiele radości.