Zielone dzieciaki tym razem zawędrowały do biblioteki, żeby wziąć udział w lekcji przyrody związanej z wodą. Spotkanie rozpoczęło się filmikiem edukacyjnym, który wyjaśnił nam co oznacza woda dla każdego z nas, jak powinniśmy ją traktować, co to znaczy szanować wodę. Po wymianie własnych spostrzeżeń zajęliśmy się przeprowadzaniem praktycznych doświadczeń. Badaliśmy trzy stany skupienia wody: stały – lód, ciekły – płyn i gazowy- parę wodną. Gorącą wodą zalaliśmy lód, który szybko zmienił stan na ciekły.
Przez degustację wody mineralnej samodzielnie stwierdziliśmy, że woda jest bezbarwna, bezwonna, nawet smaczna i przybiera kształt naczynia, w którym się znajduje. W naszym eksperymencie woda przybrała kształt czerwonego balonika i gumowej rękawiczki.
W innych eksperymentach rozpuszczaliśmy cukier, sól i kakao w szklanych słoiczkach, niestety kasza jaglana nie poddała się naszemu doświadczeniu i nie rozpuściła się.
W innym badaniu próbowaliśmy bezskutecznie zatopić w naczyniu ptasie pióro, styropian, plastikową zakrętkę, drewniany klocek.
Natomiast ciężki klucz, metalowy długopis, śrubka oraz spinacz bez problemu osiągnęły dno słoja, jak również wrzucane tam przez każdego mosiężne pieniążki z wyszeptanym już tradycyjnie marzeniem.
Kończąc spotkanie we wspólnej zabawie zamieniliśmy się w opadające na ziemię kropelki, śmigające bombowe śnieżynki i szybujące w atmosferze chmurki.
Wniosek końcowy mógł być tylko jeden: woda jest wszędzie i wszystkim potrzebna do życia.