Wiadomości

Poniedziałek, 2 lipca 2018

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

 

 

Kolejne szkoły podstawowe prowadzone przez Gminę Oświęcim uzyskały dofinansowanie na zakup książek do bibliotek w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

W 2018 roku Wojewoda Małopolski przyznał Gminie Oświęcim dotację w wysokości 56 000,00 zł z przeznaczeniem na w/w cel. Gmina zabezpieczyła wkład własny w wysokości 14 000, 00 zł. Całkowity koszt zakupu książek do bibliotek wyniesie 70 000, 00 zł. Wsparcie finansowe otrzymały:

Szkoła Podstawowa w Babicach,

Szkoła Podstawowa w Brzezince,

Szkoła Podstawowa w Grojcu,

Szkoła Podstawowa w Porębie Wielkiej,

Szkoła Podstawowa we Włosienicy,

Szkoła Podstawowa w Zaborzu.

 

Obecnie szkoły są na etapie realizacji zakupu nowości wydawniczych. Z dotacji nie można finansować zakupu encyklopedii, leksykonów, słowników, rozmówek językowych, albumów, atlasów oraz map.

Celem Programu jest zwiększenie atrakcyjności oferty bibliotek szkolnych, wzrost dostępności książek w bibliotekach szkolnych oraz rozwój współpracy pomiędzy szkołami, a bibliotekami publicznymi.

 

Szkoły, które uzyskały wsparcie, zobowiązane są do:

  • zasięgania opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego w sprawie zakupu książek,
  • podjęcia współpracy z bibliotekami publicznymi , w tym pedagogicznymi,
  • organizacji co najmniej jednego wydarzenia promującego czytelnictwo,
  • uświadamiania rodzicom wpływu czytania na rozwój dzieci,
  • organizacji co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej,
  • dostosowania pracy biblioteki szkolnej do potrzeb uczniów, a szczególności poprzez umożliwienie im wypożyczenia książek na okres ferii zimowych i letnich,
  • uwzględnienia potrzeb uczniów niepełnosprawnych w planowanych zakupach książek.

 

W poprzednim roku szkolnym powyższy Program realizowany był w dwóch gminnych szkołach: Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Harmężach oraz w Gimnazjum Gminnym Nr 1 w Rajsku. Szkoły te zakupiły nowości wydawnicze w kwocie 8 000,00 zł.