Harry Potter – jak poprzez książkę można polubić matematykę?

Uczniowie w Grojcu rozpoczęli zajęcia komputerowe z „kodowania” Harrego Pottera. Dla wszystkich humanistów zabrzmi to kosmicznie, ale chodzi z grubsza o to, by na podstawie treści książki wymyślić i stworzyć fajna grę on-line dla młodych ludzi.

    Ma im w tym pomagać instruktor/nauczyciel Izabela Berszakiewicz  oraz program komputerowy Scratch, bezpłatnie udostępniany w sieci. Zajęcia są konsekwencją realizacji projektu bibliotecznego (Biblioteki Głównej w Grojcu) w ramach programu Fundacji mBanku popularyzującego matematykę wśród dzieci i młodzieży. Pierwsze rozpoznanie  środowiska Scratcha dokonało kilku uczniów, następni z klasy szóstej zrobią to na kolejnych zajęciach. Uczniowie znający treść książki staną się w projekcie ekspertami od Harrego Pottera. Do ich wiedzy można się będzie odwoływać w dalszych etapach programowania.

        I w taki oto sposób wspólną drogą kroczy logiczne,  przyczynowo skutkowo myślenie, które jest wymagane od matematyków i programistów oraz przyjemność czytania, która winna być udziałem nas wszystkich.

Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.

 

GALERIA