Na drugich zajęciach ,,Pszczółki” podjęły próbę odpowiedzi na pytania ,,Gdzie jest powietrze?”...
Na drugich zajęciach ,,Pszczółki” podjęły próbę odpowiedzi na pytania ,,Gdzie jest powietrze?”, ,,Czy powietrze widać?”, ,,Słychać?” a następnie samodzielnie je weryfikowały. Dzieci dmuchały na swoją dłoń, by poczuć ruch powietrza, sprawdzały jaki dźwięk ma powietrze dmuchając w butelkę i wypuszczając powietrze z nadmuchanego balonika, czy też próbowały określić zapach powietrza. Łapały powietrze do woreczków foliowych, aby się przekonać, że powietrze jest wszędzie. Na tych zajęciach przeprowadziły również eksperyment polegający na wlaniu wody do wysokiego naczynia i wrzuceniu do niego piłeczki pingpongowej, a następnie nałożeniu na piłeczkę innego naczynia wpychającego ją pod wodę. Piłka była pod wodą do momentu trzymania na niej naczynia, a po jego zdjęciu wypływała na powierzchnię. Dzieci wysnuły wniosek, że piłka wydobywa się na powierzchnię ze względu na zawarte w niej powietrze.
Na tych zajęciach dzieci tworzyły również tor, po którym przesuwały piórka, watę i piłeczki poprzez dmuchanie ustami, słomką lub pompką.